Wednesday 5 July 2017

ISU SEMASA


3 Julai 2017
Sumber: Akhbar Utusan Malaysia

Salam sejahtera semua. Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk berkongsi dengan anda semua mengenai satu lagi isu semasa. Kali ini, saya terbaca satu surat kepada pengarang, daripada orang awam, yang diwara-warakan dalam surat khabar Utusan Malaysia bertarikh 3 Julai 2017


Salah seorang penduduk di kawasan Kampung Batu 6, Kuala Kedah telah meluahkan perasaan kecewa terhadap pencemaran udara yang berlaku di kawasan tersebut. Seperti yang dapat kita lihat melalui surat ini, udara di kawasan tersebut telah dicemari dengan racun serangga, ekoran kerja-kerja merobohkan kilang yang dahulunya pernah memproses racun yang berbahaya.



Penduduk kawasan tersebut berharap agar pihak berkuasa dapat mengambil tindakan yang sewajarnya, agar kerja-kerja merobohkan kilang tersebut dapat dilakukan dengan kaedah yang lebih selamat.

Saya teringin untuk berkongsi mengenai isu ini, dalam usaha membantu menyampaikan mesej pihak yang sepatutnya, agar pencemaran udara di kawasan tersebut dapat diatasi segera.


Sekian.



Sumber: Utusan (atas talian)
Berita ini dikongsi bagi tujuan informasi, dan pembelajaran/pengajaran kepada orang ramai.

No comments:

Post a Comment

PENCEMARAN NUKLEAR (RADIOAKTIF) Salam sejahtera semua... Kali ini, apakah topik yang bakal saya berkongsi dengan anda semua?  Jika ...