Friday 5 May 2017


SUDUT INFORMASI


Salam 1 Malaysia semua!

Setelah sehari suntuk sibuk dengan kuliah,  akhirnya dapat juga peluang untuk saya membuat satu lagi coretan untuk kalian. Saya ingin berkongsi dengan kalian semua, tiga laman sesawang yang memberi informasi yang sangat baik untuk kita, berkaitan dengan alam sekitar. Sebenarnya terdapat banyak lagi laman sesawang, tetapi saya hanya sempat meneroka tiga ini. saya akan berkongsi dengan anda, laman-laman sesawang yang lain, kemudian.


1.  Portal Jabatan Alam Sekitar

Laman sesawang ini terdapat pelbagai informasi yang sangat berguna. Terdapat informasi mengenai struktur pentadbiran jabatan, arkib keratan akhbar, kes mahkamah, draf undang-undang, maklumat alam sekitar dan banyak lagi.

Untuk maklumat lanjut, layari:

https://www.doe.gov.my/portalv1/



2. Portal Rasmi Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar

Laman ini juga mengediakan pelbagai informasi mengenai dasar, undang-undang, fakta mengenai alam sekitar, kualiti alam sekitar dan banyak lagi.

Untuk maklumat lanjut, layari:

http://www.nre.gov.my/ms-my/AlamSekitar/Pages/default.aspx


3. FOMCA (Dasar Kualiti dan Alam Sekitar)

Laman ini juga sangat berinformasi. Pihak FOMCA menerangkan pelbagai operasi yang mereka lakukan dalam usaha memelihara dan memulihara alam sekitar ini.

Untuk maklumat lanjut, layari:

http://www.fomca.org.my/v1/index.php/profil-fomca/dasar-kualiti-alam-sekitar-fomca

No comments:

Post a Comment

PENCEMARAN NUKLEAR (RADIOAKTIF) Salam sejahtera semua... Kali ini, apakah topik yang bakal saya berkongsi dengan anda semua?  Jika ...